Aktiviteter i Frederikshavn Havkajakklub

Vi har masser af spændende aktiviteter i Frederikshavn Kajakklub året igennem. Læs mere om de forskellige aktiviter hér, eller få et overblik over de kommende aktiviteter i vores aktivitetsliste for de kommende måneder:

Fællesroning / klubaften

Den ugentlige fællesroning, der finder sted en hverdagsaften i sommerhalvåret, er et af de centrale omdrejningspunkter for klubbens aktiviteter. Dette betyder dog ikke, at det kun er om sommeren vi ror.

Vi ror hele året igennem. I vinterhalvåret er det imidlertid oftest for mørkt til en rotur efter fyraften, så i denne periode bliver det mest til ture i weekenden.

Teknik-aften

Har man tid og lyst har vi også en ugentlig teknikaften, med alle former for aktiviteter, der på den ene eller anden måde forbedrer vores kajakfærdigheder:

• Opfriskning af grundteknikker
  • Træning af avancerede teknikker
  • Balanceøvelser og leg
  • Rulletræning
  • Redningsøvelser
  • Navigation og kompassejlads

Grill-roning

Grill-roning bliver afholdt 3-4 gange hen over sommeren på en aften med almindelig fællesroning.

Denne aften bliver det kun til en kort rotur – måske med afgang lidt tidligere end ellers. Når alle er kommet retur tændes der op i grillen, og deltagerne tilbereder den medbragte mad.

Klub-ture

En anden af klubbens helt store aktiviteter er regelmæssige klub-ture.

Vi sætter stor pris på at komme ud og opleve nyt rovand og at komme ud og mødes med andre kajakroere.

Vi tager således på flere dagsture, ture med en enkelt overnatning og som regel en lidt længere sommertur.

Medlemsmøder

Vi holder regelmæssige medlemsmøder, hvor alle kan komme til orde. Herved sikrer vi os, at klubben udvikler sig i dén retning, som medlemmerne ønsker det. Vi har ikke mange regler, men tror på engagementet og det frie initiativ og glæden ved at skabe noget sammen.

Arbejdsdag

Trænger bådhuset til en oprydning, skal kajakreolerne udvides, eller trænger vores klubgrej til et eftersyn, så indkaldes der til arbejdsdag, hvor vi i fællesskab hjælpes ad med det forestående arbejde. Dagen starter typisk med en gang rundstykker, og afsluttes med en fælles frokost – så alt i alt en rigtig hyggelig dag.

Svømmehals-træning (vinter aktivitet)

Hen over vinteren holder vi 3-4 svømmehals-træninger, hvor vi træner redninger, balance, rul og hvad der nu lige er stemning for.